About

I’m nobody special.  Just a regular person with a regular job,  not without insecurities and unfulfilled desires.  A fame whore who wishes herself prettier, smarter, richer, or simply had one of those (at least according to my mother) an ideal life with a doting husband and 2.5 kids and a 30 year mortgage.  But I guess destiny likes to play jokes on us.  So we do our best.

But if nothing else I take after my father, I’d like to think he cemented in us kids the love for knowledge, passion for reading, and to not be afraid to chase after our dreams.  He was a teacher all his life, a well respected man to this day even after death.  In his eyes, there is no discrimination when it comes to learning.  I wish I could’ve thanked him sooner, I really do.

I do think I’ve been lucky.  I’m grateful for the good things I’ve received.  So now I’d like to do my bit to give back, to make things better.  I believe an act of kindness is contagious, I’ve seen it happen before my very eyes.  So if I’m able to shake the ground around me a little, influence my circle of friends and like domino effect, they shake their ground a little, hopefully at the end of the day, the planet will turn out a little better for both humans and animals alike.

Comments
  1. Hafiz says:

    Hi dan salam, saya hafiz. Saya harap awak tak kisah saya berbahasa melayu dan saya andaikan awak faham. Saya baru saja mengikut kisah awak memandangkan nama awak menjadi viral di blog-blog. Dan saya terjumpa blog awak dan saya membaca penulisan awak sehingga habis. Saya tumpang simpati dan bersedih di atas kisah silam awak. Saya mengalirkan air mata sebaik membaca kisah hidup awak ketika kecil (kalau itu sebenarnya). Saya mempunyai anak perempuan berusia dua tahun dan saya amat menyayangi kanak-kanak kecil yang tidak berdosa tidak kira apa jua agama atau bangsa. Saya menyifatkan pelaku seks ke atas kanak-kanak adalah orang yang lebih kejam dari binatang dan saya tidak teragak-agak untuk membunuh orang itu sendiri sekiranya terjadi di hadapan mata saya. Saya tidak mungkin mampu berbicara tentang agama mahupun memujuk awak untuk kembali ke agama asal kerana saya juga masih lagi cetek ilmu dalam islam dan berusaha menjadi lebih baik. Sebenarnya saya suka cara penulisan awak yang bersahaja dan mampu menundukkan orang-orang yang bodoh dengan hanya berkata. Ini membuktikan awak seorang yang amat bijak dan sayang sekiranya bakat dan kebolehan seperti awak berjuang untuk islam tak dapat digilapkan. Saya juga amat benci orang yang telah murtad atau keluar dari islam dan menghina keterlaluan terhadap islam, terpulang atas individu sekiranya dia memilih untuk keluar dari islam tetapi janganlah dihina dan dicerca. Lebih baik berdiam dan teruskan beramal dengan agama yang dipilihnya. Awak harap awak dapat menerima pandangan walaupun sedikit kerana awak juga sendiri yang berkata awak boleh berbincang dan bertukar pendapat. Maaf, saya tidak petah berbahasa inggeris seperti awak tetapi saya dapat memahami penulisan berbahasa inggeris. Dan akhir sekali, saya doakan awak maju jaya dan membuat pilihan yang terbaik bukan sahaja di dunia tetapi di akhirat kelak. Salam.

  2. Sam says:

    You said it woman! You are nobody special, you are *hint* a mistake in this world?

    Shhh… *just telling this to you* I got a call from my mom last night and said she loves me. To have made my mome feel happy to have a son like me, now that makes me feel super special!

  3. saiful says:

    Allah memiliki sifat Maha Penyayang lagi Maha Pengampun. Yakinlah ada hikmah di sebalik semua tragedi ada rahmat dan kebaikan yang tersembunyi untuk kamu.

  4. hafiz zain says:

    u have serious problem my friend

  5. xxxx says:

    Hi, I thnk we need your favor. can u stop posting those kind of things? I believe the muslims won’t disturb u anymore if u stop posting those kind of things regarding Islam. if u want to question smthng about Islam, pls ask the right person like Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. if u want to debate about the religion, pls debate with the right person, not with anyone in facebook. U can continuously being the atheist if u wanted, it’s your personal rights. the muslims can’t force u to turn back to Islam. Pls don’t hate muslims and their religion. let them continue with their religion,don’t insult their religion. muslims are not ur enemy, don’t hate them. all of us are human, living in the same world, it would be great if we can respect of each other. I apologized if this message makes u feel uncomfortable,there’s no intention to provoke or hurting u. i hope u will consider this thing. Thank you. *peace*

    • I’m not stopping anybody professing anything. Muslims are the one who won’t leave murtads alone. I don’t hate Muslims. I think many of them are stupid though. And please, the way Muslims behave? They don’t deserve my respect, so no, I don’t respect them at all. Respect is earned, not demanded.

      • tony says:

        Yes, you in the right path…whatever religion you have practiced is good for you…the God had create you, so you have the freedom to make the choice..

      • I have no religion, I think gods/religions are invented by men. But you are free to do what you want.

  6. hafiz zain says:

    hopefully one day akan sampai hidayah Allah S.W.T ko demo.

    • Bukan mudah utk menyelasaikan permasalahan seandainya orang yg betul2 ikhlas kita tidak jumpai……….

      • ish tak payahlah korang sebok2 hal aku. saper masuk neraka ni? aku ker engkau? takut sangat tempias neraka kat korang yer? takper nanti akhirat besok aku cakap kat Allah, korang takder kaitan dengan aku murtad, so korang boleh masuk syurga. setel?

  7. Abdul razak says:

    Assalamualaikum juli,
    Baru start baca your blog today.
    Best sangat baca blog you.
    Bahasa nya bagus dan isinya menarik.
    Teruskan menulis… Tak sabar nak baca your next post.

  8. jamal says:

    jula juli yg cun

    Pak Cik ada baca sikit tulisan juli

    yg pak cik perasan , kadang2 small error , boleh mengakibatkan ,,biggg

    contohnya, cici ciri pemilihan isteri dalam islam yg juli senaraikan, silap satu..iaitu..mana ada hadith sebut :dara” ( virginity )

    yg ada..Rasulullah s.a.w pernah bersabda, “Seorang wanita itu dinikahi kerana empat; kerana harta, kerana keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka hendaklah diutamakan yang beragama, nescaya kamu berbahagia.”

    So..juli tertukar ” agamanya” dgn ” Virginity” lantas Juli membeci lelaki muslim atas sebab sejarah silam.

    see 🙂

    Percayalah, yg buruk munkin umat Islam..tapi..Islam tetap amat indah

    • Bagi saya Islam tak indah, tapi takpe lah itu pendapat pakcik kan? Bagusla kalau takde cakap pasal virginity… Saya tak benci lelaki Islam, saya cuma benci lelaki Islam yang bengong jer

  9. Thanks for sharing your experience. I’m sure it will inspire others.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s